Electrolux Ucorigin blauw, metallic

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Electrolux Ucorigin blauw, metallic op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Sett 01-01-2015

De stof zuiger op zich kan ik niet over oordelen. Het gaan mij om de kunststof borstel (moeten vervangen na 2 jaar) en even later de kunststof handgreep. Geen goede kwaliteit dus.

wgfs 10-02-2014

De zuigkracht is geweldig; het gebruiksgemak is uitstekend dankzij de slimme manier om het vuil samen te persen in het reservoir. Helaas ontbreekt de functie om de zuigkracht te electronisch regelen waardoor je moet oppassen om niet de stoffen bekleding van je bank te zuigen. Maar voor vloeren etc is ie geweldig!

peeeee 09-02-2014

De stofzuiger zuigt heel erg goed, de eerste keer dat ik de stofzuiger gebruikte lag er geen modder op mijn droogloopmat, ik zoog de mat en er zat in de opvangbak allemaal modder, dat zoog onze oude stofzuiger dus niet eens op. Er zijn ook nadelen, de slang is iets te kort, ik zuig met het borsteltje graag vensterbanken en tafels, dan lukt het net niet als ik iets hoogs stofzuig. Ook is het stofzuigen best zwaar, w.s. omdat hij zo krachtig zuigt. Het zuigmondje (3 in 1) voor de bank klapt af en toe in, dat valt mij tegen.

jcs107 07-02-2014

Fijne machine zuigt goed en makkelijk in gebruik. Min punten zijn: Zuigkracht alleen te regelen via de slang en als dat helemaal open is dan is nog heel moeilijk om losse kleedjes te zuigen. Geen plinten bostel of andere borstels beschikbaar. Geprobeerd om een parketbostel te bestellen maar is nog niet gelukt.

bebo001 07-02-2014

Een mooi gevormde stofzuiger die doet wat er belooft is. Hij zuigt goed de honden haren en het vuil van de plavuizen. Stofzuiger loopt soepel en de zuigkracht is goed te regelen voor het zuigen van bv een bankstel, d.m.v. een schuif op het handvat. Ook de lengte van het snoer is lang genoeg om overal te komen.

DarkCaBo 07-02-2014

Mooie goede stofzuiger met heel veel zuigkracht. Een nadeel is alleen dat de zuigkracht alleen met een luchtschuif is aan te passen. Dit vind ik toch wel slecht voor een stofzuiger in deze prijs klasse. Het vermogen had best in te stellen mogen zijn.

DH77 07-02-2014

In verband met het kapot gaan van onze 9 jaar oude Dyson, deze Electrolux gekocht op iBood, het was een goeie aanbieding. Hoewel wij het merk niet kennen van stofzuigers en er weinig over konden vinden op Internet kwa beoordelingen, hebben we toch de gok genomen.

Zoals meestal moet je eerst wennen aan een nieuw apparaat, zeker omdat de Dyson super beviel en handig in het gebruik was, met name het opbergen, slang eromheen en zo netjes wegzetten.

Bij het uitpakken van de Electrolux, waren we direct blij verrast, het apparaat ziet er prachtig uit (onze smaak). Natuurlijk direct de stekker in het stopcontact en proberen. De stofzuiger zuigt werkelijk fantastisch! Wat wel opviel is dat de flexibele zuigslang (gevoelsmatig misschien) iets korter lijkt. Natuurlijk maken cycloon stofzuigers meer geluid, maar daar waren wij toch al een gewend. Het handvat met vaste buis ligt plezierig in de hand en werkt fijn, de inschuifbare telescopische buis kun je makkelijk van de zuigmond verwijderen of makkelijk bij het handvat. Er is een extra hulpstuk meegeleverd die drie functies heeft waarvan ik er twee heb ontdekt (misschien de handleiding eens lezen) en ook die bevalt prima. De verwijderbare filter zijn goed te bereiken, maar hier hebben wij gezien de tijd dat wij de stofzuiger hebben nog geen gebruik van gemaakt.

Waar wij erg van gecharmeerd zijn is de manier waarop je het opvangreservoir verwijderd, je duwt met een hendel de stof omlaag zodat het compacter wordt en kan heel gemakkelijk de bodem openen, perfect!.

Nu dat we aan de stofzuiger gewend zijn na een paar weken, zijn wij er erg tevreden over.

De minpunten voor ons zijn:
- geen handvat boven op de stofzuiger (zit aan de voorkant)
- geen omwikkelsysteem van de flexbuis (was netter geweest met opruimen)
- geluid (maar dat heb je bij alle cycloonstofzuigers)

De pluspunten:
- Zuigt super
- goed opvangsysteem
- mooi (persoonlijk)
- ziet er degelijk uit
- handige hulpstuk (met buismontage)

Over de duurzaamheid kunnen we niets zeggen, maar als deze stofzuiger het ook 9 jaar volhoudt ben ik dik tevreden.

stpmhermes 07-02-2014

Bevalt mij prima, de zuigkracht is zeer goed. Hiervoor had ik een dure dyson die ik 8 jr. heb gehad. Deze is veel stiller qua geluid. Het enige minpuntje is de ietwat grote zuigmond.Voor de rest heel tevreden.

peeeee 30-01-2014

De stofzuiger maakt behoorlijk wat geluid. Hij weegt 10,5 kilo. Hij zuigt wel goed. Het nadeel is dat je het wasbare filter 24 uur moet laten drogen voordat je hem terugplaatst, dan kun je dus niet stofzuigen.